Hvilke assosiasjoner har du til lyd?

Hva skjer med deg når du ser bildet jeg har av tre vaskemaskiner?

Jeg brukte litt tid på å finne et bilde. Jeg vurderte trær som vaier i vinden. Jeg vurderte en lydkurve, for å vise min seriøse tilknytning til fagfeltet. Og jeg vurderte et bilde av et fint tapet, eller av en sykkel - ganske enkelt fordi det appellerer til meg. Og da begynte jeg å tenke. Hvilke bilder knyttes til følelser? Og til hvilke lyder? Og vil ganske enkelt et bilde kunne fremskaffe minner om lyd? Svaret er vel ja.

Så jeg vil stille to spørsmål:
Hva er støy for deg?
Fremkaller bilder av for eksempel vaskemaskiner et minne om irritasjon over en lyd?

Og motsatt - hva er ro for deg? Og hvilke bilder assosierer du med ro?

Jeg vil gjerne høre om dette i kommentarfeltet.

Kommentarer

Populære innlegg