Søkeord for lydsensitivitet og øresus

Jeg tenker på alle de jeg snakker med som sier: Tenk på alle de som ikke aner at det finnes et tilbud for hyperacusis eller tinnitus!


Jeg blir oppgitt selv. 80 % av mine pasienter rapporterer stor forbedring. Det er så mye skrevet om hvor lite som kan gjøres for denne gruppen mennesker. Så her gjør jeg et forsøk på å nå flere: Jeg skal skrive en liste over alle ord som jeg tror folk med disse plagene googler, så kanskje de lettere vil finne bloggen min og dermed få øynene op for at man kan få bukt med plagene. Her kommer derfor en liste, som kanskje kan være underholdene lesning i seg selv (i alle fall for oss i fagfeltet):

Nedsatt lydtoleranse
Misophonia
Misofoni
Fonofobi
Hate lyd
Irritasjon av lyd
Livsmestring
Angst for støy
Lydsensitivitet
Hypersensitivitet
Lydfobi
Høreplager
Hyperacusis
Sansessensitivitet
Altfor god hørsel
Oversensitivitet for lyd
Skjærende smerte i øret
Vondt å høre
Tinnitus
Tinitus
Øresus
Brummelyd i øret
Pipetone i øret
Pipetone i hodet
Sansetap
Hyperakusis
H932
H931
H930
audiopedagogen
audiopedagogen.no

(Dette innlegget er hentet fra tidligere blogginnlegg jeg har hatt andre steder. Jeg samler nå alle innlegg i denne nye bloggen.)

Kommentarer

Populære innlegg